CPU %100 çalışıyor?
PCnet Online forumlarına katılmak için hesap açabilirsiniz.
  • Üye girişi:

PCnet Online forumlarına hoş geldiniz

+ Başlığa Yanıt Yaz
Sayfa 1 / 3 123 SonSon
12 sonuçtan 1 - 5 arası sonuçlar
  1. #1

    Varsayılan CPU %100 çalışıyor?

    Bilgisayar çok kasmaya başladı, görev yöneticisine baktığımda hangi programı çalıştırırsam çalıştırıyım o program %100 cpu ile çalışyor ve bilgisayarı felaket kasıyor,
    dvd yazıyım dedim işlemci yine %100 ve 25 dakikada anca bitiyor başka herhangi bir işlem yapmamama rağmen

    sistemimde norton 2007 kurulu ve güncel
    ad ware ve spy bot kurulu, güncelleyip tarama yaptım, ufak tefek sorun buldu
    registry mechanic denedim bi sonuç alamadım.

    Sizce bu sorun neden oluyor ve bundan nasıl kurtulabilirim?

    (bu olay bir hafta içinde gerçekleşti son yüklediğim programların hepsinide sildim, ama düzelme yok)

    cevabınızı da tahmin edebiliyorum Temiz bi FORMAT

  2. #2

    Varsayılan

    Formattan önce yapabileceğin şeyler de var. Kayıt defterini, şurayı burayı bir güzel temizlersin. Çeşitli temizlik programları var, (bunların çam kokulu olanları daha güzel temizler 8) ). RegCleaner kullanırım ben, kayıt defteri temizliği için, diğerlerini bilmiyorum.

    En güzel yöntem de programların ihtiyacın olmadığı zamanlarda çalışmasını durdurman. Başlat>Çalıştır>"msconfig" yaz>Başlangıç seçeneğindeki (Burada bilgisayar açılırken çalışmaya başlayan programları görürsün, her programın çalışmasına gerek yok, (mesele MSN Messenger) ) bazı programların yanındaki kutucukları boşalt, onayla çık.

    Sonra bilgisayarı yeniden başlatınca korkma, karşına bir menü çıkacak. Değişiklikler yaptığını söyler sana, oradaki kutucuğa da bi işaret koyarsın, sistemin biraz rahatlamış olur.

    Not: Antivirüs programın açık kalsın, ona dokunma. Yoksa sistemin korumasız kalır.

  3. #3

    Varsayılan

    ilk olarak cevap için teşekkurler,

    dediğin programın benzerlerini kullandım ama o programıda deniyecem.

    Msconfig deki tüm programları kapatım, regeditteki tüm runların altındaki programları kapattım ama sonuç vermedi...

    Arka plan da çalışan gizli programları da Security Task Manager programını kullanarak tespit ettim ama iyi bi sonuç elde edemedim...

    Sorunun donanımsal bişi olup olmadığını güvenli kipte çalıştırarak denedim, bilgisayar hiç zorlanmadan çalışıyo, cpu %100 ü hiç görmüyo, bu da sorunun yazılımsal bişi olabileceğini kanıtlıyo gibi

    Sın hafta içinde 2 büyük değişiklik yapmıştım
    1. active desktop kullanmaya başlamıştım, ama onuda deactive yaptım
    2. hdd de sadece %5-10 arası boşyer kalana kadar doldurdum, bu durumun bu kadar etki yapma ihtimali olacağını pek sanmıyorum

    ve soruyorum formattan başka bir şansım var mı? (format atmak istemiyorum, bilgisayara karşı çok çabuk teslim oluyormuşum gibi geliyor)

  4. #4

    Varsayılan

    Belki saçma gelecek ama, gel bir de şunu dene:

    Farklı bir kullanıcı hesabı aç, onu kullanmayı dene. Bakalım onda da böyle yavaş yavaş mı çalışacak.

    ---
    Bu saçma şeyi iki farklı vakada denedim ve işe yaradığını gördüm :?

  5. #5

    Varsayılan

    benım tahmınım bıos ayarların bozulmus çünkü ben bıosta frequans ayarlarını 133mhz 250 ye cıkardıımda cpu %100 calısıyordu bence sen bırde bıos ayarlarını default yap bırde tabı ben bu ısı abartıp maxımum sevıyeye getırmıstım frequans ı ve bılgısayar bırdaha acılmadı tabı bu yaptıım seylerı okuldakı bılgısayarım la yaptım 75.yıl dmo anadolu bılg. teknık lis. sınde oukuyorum belkı bılen vardır


 

Benzer Başlıklar

  1. işlemci % 100 çalışıyor
    veysel23 tarafından Donanım forumunda
    Yanıt: 18
    Son Mesaj: 08.01.2006, 02:44
  2. 4+1 Ses Sisteminin 2Si çalışıyor
    cafein tarafından Donanım forumunda
    Yanıt: 6
    Son Mesaj: 29.11.2004, 00:17
  3. dvd rom sesli çalışıyor
    aspcity tarafından Donanım forumunda
    Yanıt: 10
    Son Mesaj: 13.09.2004, 18:06
  4. CD rom çok yavaş çalışıyor.
    horroz tarafından Donanım forumunda
    Yanıt: 6
    Son Mesaj: 15.08.2003, 14:19