disk sıkıştırma nedir??
PCnet Online forumlarına katılmak için hesap açabilirsiniz.
  • Üye girişi:

PCnet Online forumlarına hoş geldiniz

Sayfa 1 / 2 12 SonSon
14 sonuçtan 1 - 10 arası sonuçlar
  1. #1
    Varsayılan disk sıkıştırma nedir??
    Arkadaşlar ben disk sıkıştırma işlemi yaptım fakat ne oldugunu çok iyi bilmiyorum
    İşlemden sonra sıkıştırılan dünya kadar veride şu değişiklik oldu... Veri ismi mavi renkle yazılı olarak çıktı karşıma.. Ve virüs taraması yaptıgımda bunlar taranmıyo sanırım
    Bilgi verirseniz sevinirim

  2. #2
    Varsayılan
    Disk sıkıştırma öncesi bir tarihe Sistem Geri Yükleme yapın, disk sıkıştırma özelliğini pek güvenipte kullanmayın..

  3. #3
    Varsayılan
    Disk sıkıştırma yapınca harddiskinizdeki dosyalar bir miktar sıkıştırılır ve harddiskinizde bir miktar yer açılır.Yer darlığı çekiyorsanız iyi birşey ama performansı düşürür o yüzden eski bir bilgisayarınız varsa tavsiye etmem.Mavi gözükmelerine gelinceyse o windows özelliği.Sıkıştırılan dosyalar ayırt edilsin diye mavi renkle gösteriyor.Klasör seçeneklerinden bu ayarıda değiştirebilirsiniz.Son olarakta sıkıştırılan dosyalar virüs taramasından geçer.En azından Norton'da öyleydi

  4. #4
    Varsayılan
    O tarihten sonra önemli değişikliklerim var bilgisayarda, sistem geri yükleme yapamam.. Disk sıkıştırma işlemini eski haline döndürmem imkansız mı?? Ya da bi zararı, dezavantajı var mı sıkıştırmanın??
    Ve aslında harddiskim yeteri,nce geniş yani gerek yoktu bu işe

  5. #5
    Varsayılan
    Gerek yoksa hiç kullanmayın. Sıkıştırılmış dosyanın üzerine Sağ tuş | Özellikler | Gelişmiş kısmından sıkıştırma işlemini kaldırabilirsiniz.

  6. #6
    Varsayılan
    Ama ben sıkıştırılan bütün verilerim eski haline dönsün istiyorum, bunun bi yolu yok mu?? Bi de sıkıştırılan bi dosyanın fonksiyonunda ne gibi bi değişme oluyor??

  7. #7
    Varsayılan
    Sıkıştırılan tüm dosyaları seçerek aynı işlemi yapabilirsiniz. Sıkıştırılan dosyanın çalışmasında bir değişiklik olmuyor ancak dosyayı açmak istediğinizde sistem sıkıştırma işleminin tersini yaparak dosyayı açması gerektiğinden performans kaybına neden oluyor.

  8. #8
    Varsayılan
    Fonksiyonunda hiç bir değişiklik olmaz,dosyalar aynı görevini yapar gene.Arkadaşımın dediği gibi yerel disk özelliklerine sağ tıklayıp "disk sıkıştır" kutusunun yanındaki işareti kaldırırsan dosyalar tekrar açılmaya başlar.Bu işlemleri yaptıktan sonra "disk birleştirme özelliğini çalıştırmanı tavsiye ederim.Ve evet disk sıkıştırma diskten okuma hızını düşürür
    Asus F3J-C

  9. #9
    Varsayılan
    Anladıgım kadarıyla disk sıkıştırma işlemini , tüm bilgisayarım için hiç yapmamışım gibi eski haline çevirmem mümkün değil doğru mu?? Neticede çok fazla dosya ve veri bu işleme tabi tutulmuş oldu.. Anlayamadıgım nokta bu şu an için

  10. #10
    Varsayılan
    Disk sıkıştırmayı geri alırsan zaten eski haline gelmiş olacak
    Çok fazla dosya değil diskin tamamı bu işleme tabi olmuş oldu zaten.
    Asus F3J-C


 
Benzer Başlıklar
  1. hard disk sıkıştırma!

    neoki tarafından Yazılım forumunda
    Yanıt: 7
    Son Mesaj: 01.02.2012, 19:31
  2. disk knight 4 nedir?

    mehmet5324 tarafından Windows XP forumunda
    Yanıt: 3
    Son Mesaj: 22.11.2007, 09:34
  3. PC Başlarken Disk Analizi Yapıyor Sebebi Nedir?

    fatih5466 tarafından Yazılım forumunda
    Yanıt: 3
    Son Mesaj: 13.02.2007, 20:15
  4. sanal sabit disk nedir?

    FaRCoN tarafından Donanım forumunda
    Yanıt: 7
    Son Mesaj: 11.02.2007, 17:51