10-hot-consumer-trends-2014-infographic-landscape-300x212

2014’ün en önemli 10 tüketici trendi

15 yılı aşkın süredir tüketici değerleri, davranışları ve ICT ürünlerinin kullanım alışkanlıkları konusunda yılda 40’ı aşkın ülkede, 15 metropolde ve 100.000’den fazla kişi üzerinde araştırmalar yapan Ericsson ConsumerLab, 2014 ve sonrasında göze çarpan en önemli tüketici trendlerini açıkladı.

10-hot-consumer-trends-2014-infographic-landscape-300x212
Global çapta yapılan araştırmayı değerlendiren Ericsson Türkiye Genel Müdürü Ziya Erdem, “2014 senesi için yeni trendlerde dikkat çeken en önemli konu, uygulamalar ve toplumsal hayatla ilgili hizmetlere yönelik taleplerdeki artış. Bu da gündelik hayatımızın yeni teknoloji ve servislerle birlikte değişme potansiyeli olduğuna işaret ediyor” dedi.

Mobil uygulamalar toplumu değiştiriyor: Akıllı telefon kullanımındaki global ve hızlı artış, internet kullanma ve iletişim şeklini tamamen değiştirdi. Akıllı telefonların çeşitlenmesiyle birlikte tüketiciler, günlük hayatta kullanabilecekleri uygulama arayışına giriyorlar.

Yeni şifremiz “vücudumuz”: Biometrik alternatiflere olan ilginin artmasındaki ana sebeplerden biri, platformların sayılar, semboller ve harflerden oluşan ve hatırlamanın neredeyse imkansız olduğu şifre kombinasyonları sorması. Araştırma sonuçlarına göre, akıllı telefon kullanıcılarının %52’si şifre yerine parmak izini, %48’i ekran kilidi için göz tanımlama sistemini kullanmak istediklerini belirtiyor.

Sayılarla kendimizi takip etmek: Kan basıncı, tansiyon, günlük adım sayısı vücudumuza dair mobil cihazlarla ölçümlemek istediğimiz sayısal değerlerden sadece birkaçı. Akıllı telefon kullanıcılarının %40’ı fiziksel değerlerinin tamamını mobil cihazlarla takip etmeyi istediğini söylerken, %56’sı ise kan basınçlarını ve tansiyonlarını kullandıkları yüzük ile ölçmek istediklerini belirtiyor.

Her yerde internet: Kullanıcılar için internet deneyimi, ses deneyiminin gerisinde kalıyor. Çekim gücünün sesli aramalar için yeterli olmasına rağmen, internet için yetersiz olması akıllı telefon kullanıcılarının çekim gücü göstergelerine güvenmemesine neden oluyor. Araştırmaya göre, kullanıcıların en şikayetçi olduğu konuların başında metrodaki düşük internet kalitesi geliyor.

Akıllı telefonlar dijital ayrımı azaltıyor: İnternet erişimi global olarak bakıldığında eşit şekilde dağılmıyor ve bu durum dijital ayrım olarak adlandırılıyordu. Daha hesaplı akıllı telefonların üretimi ile birlikte, tüketiciler artık internete erişmek için pahalı cihazlara gerek duymuyor. Tüketicilerin %51’i mobil telefonların, teknolojinin en önemli parçası olduğunu savunurken, birçoğu için internet erişiminde telefonlar ilk tercih edilen cihaz halini alıyor.

Online faydalar, endişelerden ağır basıyor: İnternetin günlük hayatımızın bir parçası olması ile birlikte, bağlı olmanın getirdiği riskler daha önemli hale gelmeye başladı. İnternet kullanıcılarının %56’sı gizlilik konularında oldukça hassas olmasına rağmen, kullanıcıların sadece %4’ü gizliliğin korunması amacıyla daha az internet kullanabileceğini söylüyor. Bunun yerine, kullanıcılar kişisel bilgilerini daha az vermek gibi riski azaltacak stratejiler izlemeyi tercih ediyor.

İzleme tercihleri: Medya alanında pek çok seçenek olmasına rağmen, izlediğimiz içerikleri kişisel tercihlerimizden çok arkadaş tavsiyeleri belirliyor. Kullanıcıların %38’i haftada en az birkaç kez arkadaşlarının tavsiye ettiği videoları izlediklerini belirtiyor. Ayrıca takip edilen bloglar ve müzik dinleme alışkanlıkları üzerinde de arkadaş tavsiyeleri oldukça etkili.

Verilerin takip edilebilirliği: Tüketicilerin %48’i veri kullanımlarını daha iyi takip etmek için uygulamaları kullanıyor. Kullanıcıların sadece %41’i ne kadar veri kullandığını bilmek istediğini belirtirken, %33’ü faturalarının doğru kesildiğinden emin olmak istiyor, %31’i ise data limitini aşmak istemediğini ifade ediyor. Araştırmaya göre akıllı telefon kullanıcılarının %37’si bağlantı hızını ölçmek için de düzenli olarak uygulamalardan yararlanıyor.

Günlük alanlardaki sensörler: İnteraktif internet hizmetlerinin yaygınlaşmasıyla beraber, tüketiciler fiziksel çevrenin de aktif olmasını bekliyor. Akıllı telefon kullanıcılarının %60’ı 2016 yılı sonuna kadar, sağlıktan ulaşıma, araçlardan evlere kadar her yerde sensörlerin olacağına inanıyor.

Oynat, durdur, izle: Toplam içerik izleme zamanının %19’u telefon veya tabletler üzerinden gerçekleşiyor, dolayısıyla kullanıcıların içerik izleme mekanları giderek farklılaşıyor. Kullanıcılar evde izlemeye başladıkları bir programı, evden çıkarken durdurup, yoldayken telefon ve tabletleriyle izlemeye devam edebiliyor.

Yorum yazın