Median-Viral-Reach-for-Hashtags

Facebook’un hashtag yeniliği geri tepti

Sosyal ağların savaşında Facebook ve Twitter arasında gerçekleşen ilham akımları ilginç sonuçlar doğurabiliyor. Twitter’ın farklı özelliklerinden esinlenen ve benzerlerini kullanıma sunan Facebook’un kısa süre önce başlattığı hashtag etiket uygulaması geri tepti. Farklı konularla ya da ürünlerle ilgili öne çıkan gelişmeleri hızlı biçimde fark etme imkanı sunan sistemi Haziran ayında kullanıma sunan Facebook hayal kırıklığı yaşıyor.

Median-Viral-Reach-for-Hashtags

Facebook ile ilgili analizler yapan EdgeRank tarafından sunulan yeni rapora göre hashtag uygulaması Facebook’a faydadan çok zarar getiriyor. Sonuçlara göre hashtag içermeyen içerikler daha fazla ilgi görüyor. Bu tür eklentileri içeren paylaşımların daha az ilgi görmesi ve beklentiyi karşılamaması şaşırtıcı. Twitter’in popüler hale getirdiği ve epey avantaj elde ettiği uygulamayı Facebook kullanıcıları mobil tarafta da kullanabiliyor ama beklenen hedefe ulaşamıyor.

Haziran ayında beş yüzden fazla sayfayı analiz eden EdgeRank, 35 bin başlık içinde 6 bininde hashtag tespit etti. Bu tip içerikler diğer içeriğe kıyasla daha az ilgi çekti. Aksine Twitter’da hashtag içeren bilgiler çok daha etkili biçimde ön plana çıkabiliyor. Kısacası Twitter’da hashtag kullanıldığında yeniden paylaşılma şansı iki katına çıkıyor. Facebook’daki hashtag kullanımıyla ilgili sorun kullanıcıların tıklamaması. Markaların paylaşımlarda doğru hashtag seçmediği ifade ediliyor, sadece promosyonlarda tercih ettiği görülüyor.

Yorum yazın