google-sign-9-635x422

Google Apple’ı tahtından etti!

2013 yılı Google için karlı geçti. Şirket hisseleri tüm zamanın en yüksek değerine ulaştı, Android küresel pazarda tüm mobil platformlarda %80′den fazla kullanım oranıya hakimiyetini ilan etti ve Google’ın genel arama trafiğindeki payı Microsoft Bing ve Yahoo’nun tüm çabalarına rağmen hala %70 seviyesinde.

google-sign-9-635x422
Tüm bunlar yetmezmiş gibi Dow Jones, Google’ın 2013′ün en çok konuşulan şirketi olduğunu bildiren bir haber yayınladı. Apple ise pek övündüğü bu konuda tahtından oldu.

iPad Air ve iPhone 5s’i bırakın, 2013 yılı Apple için medya açısından bereketsiz bir yıl oldu, 2011 ve 2012′de medyada fırtınalar koparan Apple, 2013′te Google tarafından tahtından indirildi.

Dow Jones’un yayınladığı veriler, 2013′te küresel medyada Google’ın 123 bin 769 kere adının geçtiğini söylüyor. Geçtiğimiz sene bu sayı 114 bin 954 iken 2011′de 104 bin 71 idi. Google’ın medyadaki varlığını durmadan arttırdığını söylemek mümkün.

google-media-2013-635x571
Apple’ı ise küresel medyada 120 bin 451 kere gördük. “Arada üç bin fark var, neredeyse başa baş.” diye düşünüyorsanız, şunu dinleyin: 2012′de Apple için bu sayı 165 bin 100 idi! 2011′de ise 130 bin 511. Yani Apple, medyada 89 bin 222 kere adının geçtiği 2010 yılından beri düşüş yaşıyor.

apple-media-2013-635x571
Dow Jones, verilerini DJX Factiva adlı ürününden sağlıyor. Bu ürünün yaptığı iş ise tüm dünyada çeşitli şirketlerin İngilizce basılı yayınlarını takip etmek ve arşivlemek, yani bu rakamlara televizyon ve İnternet’teki haberler/gelişmeler dahil değil.

Yukarıda kullanılan infografikler 1 Ocak – 1 Aralık 2013 yılları arasındaki verileri göstermektedir.

Yorum yazın