iab_genc

Gençler ya uykuda ya da online!

IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırması, Türkiye’de 12 – 25 yaş arasında toplam 12.3 Milyon gencimizi yansıtıyor. Bu gençlerin % 98’i her gün veya haftada bir kaç kez Internet’e giriyorlar. %69’u evden , %6’sı Internet kafelerden , % 5’i ise okuldan bağlanıyor. Sosyalleşmek için sosyal medya, eğlenmek için online oyunlar var. Epostayı unutmuşlar, %62’si arkadaşlarıyla haberleşmeyi sosyal ağlar veya anlık mesajlaşmalarla yapıyor.

Gençler elbette, diğer mecraları da tüketiyorlar, ama yine Internet üzerinden: Bu yas grubunun %54’ü TV’yi Internet’ten izliyor, radyoyu Internet’ten dinliyor ve gazeteleri de Internet’ten takip ediyor. Çogu birden fazla mecrayı aynı anda tüketebiliyor, Internet’te ödev için araştırma yaparken, müzik dinleyip, mesajlaşıyor.

%66’sı öğrenci, %34’ü çalışan bu kitle, sadece gençliğe yönelik markaların hedef kitlesi değil. Onlar, kısacık bir zaman sonra büyüyecek ve temel hedef kitle haline gelecek, alışverişte karar verici olacaklar.

Marka yetkililerine düşen, medyayı çok farklı tüketen, her dijital kanaldan Internet’e giren, imkanlarının sağladığı her fırsatta online olan bu kitleyi iyi tanımak.

Araştırmada elde edilen veriler şöyle:

Yaş Grupları
12-17 %22
17-21 %31
11-25 %31

Internet’e Bağlanma Sıklığı
Haftada birkaç kez ve her gün 98%
Haftada birkaç kezden az ve hemen hiç %2

Cep Telefonundan Internet Kullanımı
Evet – 42%
Hayır – 58%

Cinsiyet Dağlımı – 12-25 Yaş arası
%53 Erkek
%47 Kadın

SES Gruplar
% 15 AB
% 68 C
% 17 DE

Sosyal Medyayı Arkadaşlarıyla Haberleşmek İçin Kullanıyorlar
%62 / 7,576,765 Gerçek Kişi

Gençler Sosyal Medyada
%66 / 8,053,834 Gerçek Kişi

Internet’te Oyun Oynayanların Sayısı
%33 / 4,067,094 Gerçek Kişi

Diğer Mecraları da Internet’te Takip Edenler
%54

Internet’te gazete ve haber okuyanlar
%39 / 4.836.08

Internet’ten müzik ve radyo dinleyenler
%32 / 3.953.978

Internet’ten TV izleyenler
%34 / 4.134.370

Ülkemiz Internet kullanıcılarının %84’ünü kapsayan IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırması’na göre Türkiye’de 24,1 milyon Internet kullanıcısı var. Araştırma, üç farklı bileşenden oluşuyor:

Site-Bazlı: Sitelerin sayfa gösterimlerinin, tekil ziyaretçi sayılarının ve kullanıcıların sitede geçirdikleri zamanın ölçülmesi;

Kullanıcı-Bazlı: Kullanıcıların demografik profillerinin ve online davranışlarının analizi;

Offline yapısal araştırma: Online araştırmaya projekte edilmek üzere, Türkiye Internet kullanıcı popülasyonunun demografisinin offline metotla her ay ölçümlenmesi.

1 yorum

  1. MUSTAFA GÜNDÜZ

    PC net Online &chip Online ‘dan çokça yararlandım.58 ‘lik gençler için ,eğitim evrimi için iyi bir hizmet.Doğan
    Medya’yı kutluyor ve herkesin yararlanmasını diliyorum.

Yorum yazın