webrazzi-oyun

Türkiye’de online oyunlar masaya yatırıldı

Türkiye ve dünyada internet alanında yaşanan gelişmeleri inceleyen ve analiz eden Webrazzi, “Webrazzi Gündem Toplantıları”nın altıncısında “online oyun” konusunu masaya yatırdı. Türkiye’de olduğu kadar dünyada da son dönemlerin en önemli fırsat alanı olarak kabul edilen “online oyun” pazarındaki en yeni trendlerin, iş modellerinin, fırsatların ve pazarın geleceğinin sektörün ileri gelen isimleri tarafından mercek altına alındığı toplantıda, Türk oyun firmalarının rekabet gücünü artırmaya yönelik öneriler de paylaşıldı.

Etkinliğin açılış konuşmasını yapan Doğan Online CPO’su Kıvan Odabaşı, 2009 yılı itibariyle Türkiye’deki online oyun pazarının tahmini olarak 200 milyon TL’lik bir büyüklüğe ulaştığını belirtti. “Online oyunlar artık bir medya kategorisi olmaktan çıktı,” diyen Odabaşı, Türkiye’nin bu alanda büyük bir potansiyele sahip olduğunun altını çizerek, “Düzenli internet kullanıcıları arasında oyun oynayanların oranı yüzde 69 olarak ifade ediliyor. Türk oyuncuların profiline bakıldığında ise ana hedef kitlenin 15-24 yaş arasında olduğu ve ağırlıklı olarak erkeklerden oluştuğu görülüyor. Bununla birlikte her yaş grubundan da oyuncu bulunuyor,” dedi. Oyunun kurallarını da “sosyal eğlenceyi artırmak” ve “hizmeti de ürün kadar ön plana çıkartmak” olduğunu belirten Kıvan Odabaşı, oyun geliştiricilerin her şeyden önce eğlenceli, kullanıcı sadakatini oluşturacak ve oyuncuların arkadaşlarını da davet etmek isteyecekleri oyunlar üretmeye odaklanmaları gerektiğini de sözlerine ekledi.

100 kullanıcıyı 100 milyona çıkartmanın sırrı yerel uygulamalarda!

Kıvan Odabaşı’nın ardından söz alan BigPoint CCO’su Nils Holger Henning ise, 6 kişiyle yola çıkan ve bugün 400 kişilik bir ekiple dünya çapında 100 milyonu aşkın kayıtlı kullanıcıya ulaşan BigPoint’in başarı sırlarını paylaştı. “Kullanıcılarımızın yüzde 10’u, istedikleri sonuca daha hızlı ulaşmak için fazladan 10 cent ödemeye hazır,” diyen Henning, günde 250 bin yeni kayıt aldıklarını belirtti ve kendilerini başarıya ulaştıran etkenleri söyle sıraladı: “Her şeyden önce kullanıcıların kolaylıkla ulaşabilecekleri online oyunlar geliştirdik. Ayrıca faaliyette olduğumuz her pazar için yerel ödeme sistemleri oluşturduk. Bunların yanı sıra halihazırda 1000 kadar dağıtım kanalıyla işbirliği içindeyiz. Oyunlarımızı da eğlenceli, basit ve oyunculara başarma hissi verecek bir yapıda kurguluyoruz. Şu anda portföyümüzde 50 oyun bulunuyor. 2010 yılı içinde bu rakamı 100’e çıkarmayı planlıyoruz.”

Mikro ödeme makro bir pazar olma yolunda!

Etkinliğin üçüncü konuşmacısı Mikro Ödeme Genel Müdürü Alper Akcan ise katılımcılara mikro ödeme konusu hakkında bilgi verdi ve dünya çapındaki online pazarın mikro ödeme cirosunun 2012 yılında 41 milyar dolar olacağı öngörüsünü paylaştı. “2008 yılında 77 milyar 700 milyon SMS gönderildi, GSM abonesi sayısı ise 65 milyon 824 bine ulaştı,” diyen Akcan sözlerine şöyle devam etti: “1 yıl içinde oyun servislerine yönelik olarak firmamız üzerinden 1 milyon 52 bin 124 işlem yapıldı. Oyunlarda işlem yapan tekil kullanıcı sayısı ise 514 bin 457’ye ulaştı. Yine 2012 yılında oyun pazarındaki toplam cironun yüzde 40 ila 50’sinin mobil ödemeler aracılığıyla elde edileceğini düşünüyoruz.”

1 yorum

  1. kerem

    Türkiye’deki MMPOG pazarının büyüklüğünün 50 milyon dolar olduğu tahmin ediliyor.
    mmpog ne ?

Yorum yazın