Vodafone Germany

Vodafone, Türklere Almanya’da “şebeke içi” olacak

Almanya’nın Hannover şehrinde düzenlenmekte olan CeBIT Fuarı’nda bir basın toplantısı düzenleyen Vodafone, Almanya’da yaşayan Türkler için özel bir tarife geliştirdiklerini duyurdu. Nisan 2011’den itibaren Almanya’da yaşayan Türkler, Türkiye’deki yakınlarıyla konuşmak için ülke için tarifeyi kullanabilecek.

Vodafone Türkiye Genel Müdürü Serpil Tümuray ve Vodafone Almanya Genel Müdürü Friedrich Joussen’in birlikte düzenledikleri basın toplantısında, Almanya’da geçerli olacak yeni tarifeleri tanıttılar. Ön ödemeli (kontörlü) paketler Nisan ayından itibaren tüketicilere sunulacak.

Yeni uygulama sayesinde, Almanya’ya seyahat eden Türkler de ön ödemeli Vodafone hattı alarak Avrupa’da daha ekonomik bir iletişim olanağına kavuşacaklar. Toplantıdaki konuşmasında Vodafone’un hem ses hem de data iletişiminde hizmet seçeneklerini çeşitlendirdiklerini aktaran Vodafone Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Serpil Timuray, Türkiye’deki Vodafone konuşma paketlerini de Avrupa’daki paketleriyle dengeli hale getirdiklerini söyledi. Almanya ve Türkiye arasındaki iletişim köprüsü hakkındaki detaylı bilgiler önümüzdeki günlerde Vodafone web sitesinden duyurulacak.

Vodafone’un kısa süre önce duyurduğu Kırmızı Pasaport paketi de Türkiye’deki abonelerin diğer ülkelerde daha uygun fiyata konuşma ve internete bağlanma alternatifi sunuyor.

5 yorum

  1. Fatih

    gerçekten böyle bir şeye ihtiyaç vardı teşekkürler Vodafone.. <3

  2. alperaras

    Uluslararası bir İngiliz şirketinde de proje müdürü olarak çalışmaktayım. iPhone yad a HTC yerine, Android yazılım kullanan ve de Android Market aracılığı ile binlerce aplikasyonu sunulduğu söylenen Vodafone 945 marka cihazı 2 yıllık bağlayıcı kontrat karşılığı aldım. Ancak tüm uğraşlarıma rağmen cep telefonu uygulamalarının satıldığı Android Market sitesine bağlanamadım.
    Meğer Türkiye’de satılan telefonlarda Android Market uygulamalarına bağlanılamıyor ve indirilemiyormuş. Vodafone Müşteri Hizmetlerini ilk aradığımda ve bu hususun nasıl atlanılmış olabileceğini sordum. Özetle Vodafone yetkilisinin cevabı ‘Madem bu konuda bu kadar bilgilisiniz. Türkiye’de Android Market’e erişim olmadığını bilmeniz gerekirdi’ oldu. Android uygulamalarını indirip indiremeyeceğimi mağazada alırken sormam gerekirmiş. Siz içinde Windows bulunan bir bilgisayar aldığınıza Internet Explorer ya da MSN var mı?Turkiye’de çalışır mı diye soruyor muyuz? Uçak bileti alınca, uçakta koltuk var mı diye soruyor muyuz? bu cihazlar Android vurgusu yapılarak satılıyor. Gidip tüm Vodafone mağazalarına bakabilirsiniz.
    Yoksa bile, indirebiliyor olmanız gerekmez mi?Ben nasıl bir cihaz aradığımı ve aplikasyonları kullanmam gerektiğini net bir şekilde açıkladığım halde Android Markete bu cihaz ile ulaşılamayacağı bilgisini atlamış olma ihtimalleri yok. Ben tıpki herkes gibi Android yazılımı olan bu cihazı binlerce uygulamaya erişeceğim diye diye seçmiştim oysa.
    Vodafone, kasten iPhone vb. cihazlara eşdeğer ve binlerce online uygulaması var diyerek telefonu bağlayıcı kontratlar ile satıyor. Cihazı aldığım Vodafone Metrocity bayii bu konuda başka mağdur müşteriler olduğunu ancak satış şekline dair talimatın yukarıdan geldiğini söyledi. Yani satış esnasında bilgi gizleniyor.
    İlk olarak telefonu aldığım Metrocity mağazasını aradım. Fİrma sahibinin telefonda yaptığı samimi itirafları takiben yine aynı şahsın işleettiği Isatnbul Vodafone İstinye Park şubesinden arandım ve de davet edildim. Orada telefonuma ‘crack’ yani kırılmış kaçak Android yazılımlarına ulaşım sağlayan 1mobile uygulaması indirildi ve bunu kullanmak sureti ile aplikasyonlara ulaşmam tavsiye edildi. İnanabiliyormusunuz buna?. Oysa 1mobile sitesindeki uygulamalar benim için kesinlikle yeterli değil ve de ayrıca güvenli değil. Android Market sitesi ile kısyaslanamaz. Vodafone nasıl olurda benden ‘crack’ site kullanmamı isteyebilir? cihaz bu sebeple çökse muhtemelen garanti kapsamında dahi olmayacaktır ki sorun sadece garanti de değil.
    Daha sonra Vodafone’dan merkezden tekrar arandım. 30 dakikalık bir vakit kaybından başka bir şey olmayan ve yetkili olduğunu belirten kişi ile yaptığım telefon görüşmesinde konu kelime oyunları ile bir operasyon sorunu olduğu noktasına getirildi, bayii suçlandı vs. ve tekrar bir şiklayet yazısı yazmam önerildi. Efendim , Vodafone Intranet sistemi gelen sorunları ilgili departmanlara aktarıyormuş. Ama ben sorunumu galiba tam anlatamamışım, bu sebeple de 30 dakika konuştuğum şahıs da sorunumu çözemezmiş. O zaman konuyu ilgili departmana aktarın dediğimde tekrar şikayet yazısı yazmamı talep ettiler. Benim sorunum belli. Bunu çözecek Vodafone departmanını ben bilmek zorunda mıyım? Doğru departman degerlendirsin diye tekrar yazı yazmak durumunda bırakıldım. Rezalet anlayacağınız. Şimdi ise şikayetimi dahi anlamayan, aktaramayan, çözme yetkisi ve bilgisi olmayan bir departmana ileten bir sistemden sonuç bekliyorum. 30 dakikada anlatamadığımı da tekrar belirtiyorum. Kusur hem bayide hem de Vodafone merkezdedir. Yani beni yok bayii kaynaklı yok operasyon, pazarlama vs. kaynaklı diyerek oyalıyorlar anlayacağınız.
    Telefonuma Android Market uygulamasına erişimi sağlayacak yazılımın yüklemesini istiyorum. Bu telefon bana Android var diye satıldı ancak Android markete ulaşım yok. Bu konu hiçbir ilanda, broşürde vs. belirtilmiyor. Ürün kitapcığında ya da kutusunda yazmıyor. Ürün ayıplı bir üründür. Resmen dolandırıldım. Müşteriyi eksik ve yanlış bilgilendirmek sureti ile açık ve net bir şekilde yanıltma söz konusu. Bunun için cihazın makul bir süre ile teknik servise gitmesi gerekiyor ise gondermeye de hazırım.
    Şimdi geri alsalar olmaz. Yazılım yükleyelim deseler binlerce kişi sıraya girer. ama burası Turkiye istedikleri gibi kitleleri hesaba getiremeyeceklerini öğrenmeleri de gerekiyor. Yine Vodafone’dan bir adım bekliyorum ama sanırım son hesapta tüketici hakları için mahkemeye başvuracağım. Bakalım kurumsal hizmet karmaşasıne bulanmış sonuçsuz müşteri memnuniyeti cümleleri mahkemede işe yarayacak mi?
    Bilseydim iPhone alırdım. Herkese tavsiyem, her ne kadar HTC markalı cihazlarda bu sorunu bu ay itibari ile aştık deseler de, şimdilik bu aşamada özellikle Vodafone’un Android yazılımlı cihazlarından, özellikle de Vodafone markalı cihazlarından uzak durmaları.

    Saygılarımla.

  3. Arda Karabel

    @ alperaras – http://www.applanet.net/

    Bu site işini çözecektir 🙂

  4. can

    @alperaras isimli arkadaş biraz eksik bilgiden dolayı bu mesajı yazmış olsa gerek.Bahsedilen android market problemi androidin türkiye uygulamasıyla ilgili bir durum ve operatör farkemeksizin tüm android cihazlarda aynı durum geçerliydi.Markanın ne oldugu önemli değildi.Ancak bu turkiyeye ayrı olarak uygulanan market sorunu kaldırıldı ve şuan sorunsuz şekilde tüm android cihazlarında sorunsuz kullanılmaktadır

  5. deniz ciovncu malik

    vadafone musterı hızmetlerınıde e mail attım ama cozum bulmadılar mesaj paketı aldım 500 luk bırde onlar hedıye 100 sms vermısler dsistem once hedıye sms kullandı..konu karısık uzun yazmıyım avukata danıstım ucretlendırmeyle ılgılı haklı oldugumu soyledım kampanyalarda ucretlendırmelerde cok ıyı hıle yapıyorlar ben hatımı tasıdım anneme de tasıttım sıra esımde

Yorum yazın