Image

Alcatel Teletaş, IPTV Destek Merkezi’ni hizmete açtı

ImageAlcatel Teletaş, Türkiye'nin ilk IPTV Destek Merkezi'ni İstanbul'da açarak, IPTV faaliyetlerinde rotasını Türkiye'ye çevirdi. Bu atılım sonucunda, çeşitli uluslararası IPTV projelerinde 2005 yılından itibaren yer alan uzman Türk mühendisleri, entegrasyon, destek, test ve çözüm mimarisi alanlarındaki faaliyetlerini artık 6 Eylül tarihinde İstanbul'da açılan "IPTV Destek Merkezi" bünyesinde sürdürecek. Merkezin Türkiye'de kurulması, hızla büyüyen Alcatel Teletas Servis Takımı'nın en yeni teknolojilerde elde ettiği başarıların bir devamı olması açısından büyük önem taşıyor.

IPTV (Internet Protocol TV) teknolojisi, geleneksel TV hizmetinden farklı olarak, genişbant IP şebekesi üzerinden, yüksek kaliteli, kullanıcı etkileşimli, kullanıcıya göre görüntü içeriğinin sunulabildiği servisleri mümkün kılmaktadır. Alcatel-Lucent, IPTV teknolojilerinde, IPTV Middleware çözümleri sağlamanın ötesinde,  genişbant, ses ve IPTV teknolojilerinde lider bir telekomünikasyon devi olarak, IPTV'yi ses ve veri ile bütünleştiren TriplePlay çözümündeki uçtan-uca entegrasyon rolüyle dünya genelinde kırkı aşkın projeyi basarıyla gerçekleştirmektedir.

Alcatel-Teletaş'ın IPTV Destek Merkezi seçilmesi ile birlikte, Alcatel-Teletaş'ın IPTV Uluslararası Takımı'ndaki uzman mühendisler, müşterilerin servis, şebeke ve iş dönüşümlerinin gerçekleştirilmesine yönelik olan entegrasyon, destek, test ve çözüm mimarisi faaliyetlerini, 6 Eylül'den itibaren İstanbul fabrikasındaki IPTV laboratuarından yürütmeye başladı.

Alcatel Teletaş mühendisleri ağırlıklı olarak Avrupa ve Asya'daki projelerde görev almakta olup, destek verilen coğrafya Amerika, Afrika ve Ortadoğu'yu da içine alarak dünya genelinde hızla genişlemektedir. Müşteri projelerine, sahada ve merkezden proje destek ve entegrasyon genel faaliyetlerinin yanı sıra, 7 / 24 esasıyla 2. ve 3. seviye destek verilmektedir.

IPTV Destek Merkezi'nin laboratuarındaki sunucular üzerinde, VoD (Video on Demand: İsteğe Bağli Görüntü), PPV (Pay Per View: İzle ve Öde), PVR (Personal Video Recording: Kişisel Görüntü Kaydı), EPG (Elektronik Program Rehberi) gibi çeşitli IPTV servisleri çalıştırılmaktadır. Zengin laboratuar ortamında, müşteri problemleri yeniden oluşturulmakta ve gerekli çözüm üretilip doğrulanarak müşteriye uygulanmaktadır. Bunun yanı sıra, yazılım testleri, güncellemesi ve uçtan-uca fonksiyon testleri gibi çalışmalar da merkezin IPTV laboratuarında yapılmaktadır.

Alcatel Teletaş Yönetim Kurulu Başkanı Haluk İlkdoğan, IPTV teknolojisinin, dünya genelinde, gerek operatörler gerekse kullanıcılar için ses-veri-görüntü bütünleşmesinin yeni ve gelişmekte olan lokomotif bileşeni durumunda olduğunu belirterek: "288 kişilik Servis Takımı bünyesinde yer alan IPTV Destek Merkezi, Alcatel Teletaş'ın telekomünikasyon alanındaki yenilikçiliğine bir örnek daha teşkil etmekte ve Türk mühendislerine yeni bir teknolojiyi başarıyla ileriye götürme fırsatı sunmaktadır."  şeklinde konuştu.

Yorum yazın