Korhan Ersan

Brother Türkiye Planlama Müdürü Korhan Ersan İle Görüştük

Geçtiğimiz günlerde PCnet olarak Brother Planlama Müdürü Korhan Ersan ile keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik. Bakalım rekabet dolu yazıcı arenasında Brother cephesindeki yenilikler neler olacak…

PCnet: Brother ne zaman Türkiye ofisini açtı ve o günden bugüne markanızın Türkiye’deki durumu ile ilgili ne gibi değişimler yaşandı?

Korhan Ersan: Brother Türkiye, 2003 yılında irtibat ofisi olarak açıldı. 2009 Haziran ayında satış ofisi olarak çalışmaya devam ettik. Bu dönem içerisinde giriş seviyesi, küçük ve orta ölçekli ofis yazıcıları pazarında payımızı yüzde 2 den yüzde 10 seviyesine taşıdık. Son üç yıldır son kullanıcı ile doğrudan temasa geçecek pazarlama planları ve projelerimizle marka bilinirliliğimizi büyük ölçüde arttırdık. Ürün kalitemiz ve satış sonrası hizmetlerimizle tüketicideki güven algımızı üst seviyelere taşıdık.

PCnet: 2015 yılı tüm sektörler için belirsiz ve zor geçen bir yıldı. Brother markası için bu sene nasıl geçti?

Korhan Ersan: Tüm sektörlerde yaşanan sıkıntıları doğal olarak biz de yaşadık, ama biz bu zor dönemin önlemlerini erken alarak planlarımızı revize ettik ve bu dönemde markamızı son kullanıcıya yakın tutacak farklı projeler üzerinde çalışarak bu sıkıntılı dönemden daha güçlü çıkmayı başardık.

Brother LOGO

PCnet: Yakın dönemde Türkiye’de satışa sunacağınız yeni ürünler var mı?

Korhan Ersan: Yakın zamanda daha profesyonel, daha hızlı lazer çok fonksiyonlu ürünler ve sarf malzemede tasarruf sağlayan mürekkep püskürtmeli ürünlerimizi satışa süreceğiz.

 

PCnet: Yazıcılar teknolojiye nasıl ayak uyduruyor? Ne gibi ek özellik ve teknolojiler kullanılıyor?

Korhan Ersan: Teknoloji çok hızlı değişiyor ve dolayısıyla tüketicinin talepleri de bu yönde değişiklik gösteriyor.  Son dönemde öne çıkan teknolojiler mobil uygulamalar ve kolay erişim. Yazıcılarımıza kablosuz ve mobil bağlantıya imkan veren yeni teknolojiler eklendi.

PCnet: Kurumların ve tüketicilerin yazıcı kullanma alışkanlıklarında değişimler var mı?

Korhan Ersan: Evet, tabi ki var. Artık yazıcılara erişim eskisinden çok daha kolay ve hemen her evde ve ofiste yazıcı bulunuyor. Son dönemde çok fonksiyonlu cihaz ihtiyacı artış göstermekte, yani tüketiciler yalnızca yazıcı değil faks ve tarayıcı gibi özelliklere de sahip olmak istiyor.

Untitled

PCnet: www.brotherkampanya.com sitesini açtınız sitede neler yapıyorsunuz? Nasıl geri dönüşler alıyorsunuz?

Korhan Ersan: www.brotherkampanya.com bütün son kullanıcı kampanyalarını tek çatı altında topladığımız bir platform. Bizi tercih eden son kullanıcılara doğrudan ulaşıp hediyelerini kapılarına kadar teslim ettiğimiz bir sistem oluşturduk. Yani Brother marka ürünleri nereden alırsanız alın kampanyayı Brother Türkiye olarak yönettiğimiz için ve tüketici sitemiz üzerinden bizimle direkt temas kurduğu için kampanyadan yararlanmama ihtimalini ortadan kaldırmış oluyoruz. Bu sayede tüketicilerimizi daha yakından tanıma imkanı buluyoruz. Geri dönüşlerden oldukça memnunuz.

PCnet: Yazıcı markalarının en büyük problemlerinden biri sahte sarf malzemesi ile mücadele. Brother markası buna karşı ne gibi önlemler alıyor?

Untitled

Korhan Ersan: Tüketicilerin sahte ürünleri kolayca ayırt edebilmelerini sağlamak için hologramlı bandrol uygulaması başlattık. Orijinal sarf malzemelerini daha ulaşılabilir hale getirmek için hem fiyat stratejisi, hem de bulunabilirlik anlamında çalışmalar yapıyoruz ve bu fikirden yola çıkarak kasım ayında ikinci projemiz olan satış sitemizi hayata geçirdik. Tüketicilerimiz, www.brothersatinal.com adresinden tüm sarf malzemelerimize kolayca ulaşıp, satın alabiliyor.

PCnet: Tüketici neden Brother markasını tercih etmeli?

Korhan Ersan: Öncelikle Brother markası yüz yılı aşkın süredir sadece yazıcı üreten bir marka, ürünlerimizi kendi fabrikalarımızda üretiyoruz. Dolayısıyla ürünlerimiz teknoloji, kalite ve dayanıklılık açısından gerçekten üst seviyede. Satış sonrası desteği çok ciddiye alan bir markayız, markamızı tercih eden kullanıcıların satın alma aşamasından sonra minimum problemle karşılaşmaları için çalışıyoruz. Tüketicilerimiz için yeni bir mobil uygulama başlattık, Brother Destek Merkezi (Brother Support Center). Tüketicilerimiz, tüm ürün kullanma kılavuzlarına, desteklenen sarf malzeme modellerine ve kendilerine en yakın servis bilgisine bu uygulama sayesinde kolayca ulaşabiliyor. Tabi tüm bunların yanı sıra Brother ürünlerinin toplam satın alma maliyetleri çok daha uygun, tüketiciler satın alma kararı verirken yazıcı fiyatına bakıp ciddi bir yanılgıya düşebiliyorlar oysa buradaki bütçeyi etkileyen en önemli fiyat sarf malzeme fiyatları. Brother toplam satın alma maliyeti göz önünde bulundurulduğunda tüketiciyi gereksiz sarf malzeme maliyetinden kurtarıyor.

PCnet: 2016 yılının nasıl geçmesini bekliyorsunuz Brother markası için?

Korhan Ersan: 2016 yılında piyasada bir rahatlama söz konusu olacağınızı düşünüyoruz ve yeni gelecek ürünlerimizle pazar payımızı arttırmayı hedefliyoruz.

 

Yorum yazın