Eee PC %60’ın üzerinde pazar payına ulaştı

ASUS Eee PC’nin Avrupa’daki popülaritesi zirveye ulaşmak üzere. GfK tarafından yapılan bir araştırmaya göre Eee PC Almanya, Fransa, İspanya, İtalya, Polonya, Çek Cumhuriyeti, Rusya ve diğer Avrupa ülkelerinde en fazla tercih edilen Netbook oldu. Bu durum Eee PC’nin pazarlama konseptinin (çalışması, kullanması ve eğlenmesi “en kolay”) ne kadar isabetli olduğunun en büyük göstergesi.

GfK’nin araştırmasına göre Eee PC Avrupa’da %60 Pazar payına ulaştı ve Fransa, Rusya, Polonya, Çek Cumhuriyeti gibi önemli ülkelerde en yakın rakibine büyük farklar attı. Örneğin Polonya’da en fazla satılan ikinci marka ile arasındaki fark %61’e yaklaşırken, farkın en az olduğu İspanya’da bile bu oran %9 olarak gerçekleşti.

Eee PC’nin bu büyük başarısının ardında yatan ASUS’un “Üç E” konseptine uygun ürünler çıkarması. Yani, her açıdan kullanması en kolay ve en eğlenceli olan uygun fiyatlı Eee PC’ler kullanıcıların kalbini fethetti. ASUS  Avrupa Satış ve Pazarlama Müdürü Eric Chen “Farklı alanlarda hizmet veren şirketlerle beraber işbirliği içinde olmamız sadece Eee PC’nin satış rakamlarını arttırmakla kalmadı, aynı zamanda “Netbook” denince kullanıcıların aklında ilk ASUS  Eee PC markasını  ” diye konuştu.

Chen Eee PC’nin taşınabilirlik ve performans dengesini iyi kurduğunu ve kullanıcı kitlesinin amacına uygun çeşitlilikte modellerle mükemmel kullanıcı deneyimi vaat ettiğinin de altını çizdi.

Eee PC’nin getirdiği ses sadece Avrupa ile sınırlı değil: Noel ve Anneler günü için en iyi hediye seçilen Eee PC dünyaca ünlü ekonomi dergisi Forbes tarafından 2008 için “yılın ürünü” seçildi. ASUS  ayrıca taşınabilirlik ve mobiliteyi önemseyen kullanıcıları da göz önünde bulundurarak dünyanın en saygın telekomünikasyon şirketleriyle ortaklık anlaşmaları imzaladı. Açıkça görülüyor ki diğer markaların ardı arkası gelmeyen Netbook PC duyurularına rağmen, Netbook konseptini başlatan Eee PC’nin bileğini kimse bükemedi.

Yorum yazın