Bensi Nazra

Kurumlar yazıcıları etkin kullanamıyor

OKI Printing Solutions tarafından aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 16 Avrupa ve Ortadoğu ülkesinde gerçekleştirilen  anket; İş Dünyası  kulanıcılarının,  baskı maliyetlerini düşüren yeniliklerden, dijital baskı çözümleri ve teknolojisi alanında yaşanan gelişmelerden tam anlamıyla  yararlanamadığını ortaya çıkardı.

OKI’nin iş dünyasına yönelik gerçekleştirdiği ”Ofiste neler basıyorsunuz?” adlı anket sonuçlarına göre katılımcıların büyük çoğunluğu kartvizit (% 69), broşür (% 54) ve poster / afiş (% 54) gibi malzemeleri üçüncü partilere yaptırmayı tercih ediyor. Pek çok kullanıcı (%11)  ofislerindeki yazıcıların çeşitli malzemelere baskı yapma yeteneğine sahip olmasına karşın baskı kalitesinin tatmin edici olmaması nedeniyle baskı işlerini üçüncü partilere yaptırmayı tercih ediyorlar.

OKI anketi, kurumların dijital baskı sistemlerinin kullanımına ilişkin politikalara sahip olmasına karşılık, çalışanların aynı bilgiye sahip olmadığını gösteriyor. Ankete katılan çalışanlardan sadece yüzde 24’ü çalıştıkları kurumların renkli baskı veya kağıdı çift tarafllı kullanma (Dubleks)  konularında bir politikası olduğunu biliyor. Yüzde 8’i  ise, bu konularda kurumlarının bir politikasının olup olmadığından haberi yok.

Ankete katılan şirketlerin yüzde 62’sinde dubleks yazıcılar olmasına karşılık, çalışanların sadece yüzde 15’i her zaman bu özelliği kullanıyor. Buna karşılık çalışanların yüzde 31’i bu özelliği çok az kullanıyor.

Aynı şekilde, bu çalışma gruplarının yüzde 89’u renkli yazıcıya sahip olmakla birlikte sadece yüzde 60’ı her zaman veya sıklıkla bu özelliği kullanıyor.

OKI Türkiye Satış ve Pazarlama müdürü Bensi Nazra, OKI anketinin ortaya çıkardığı sonuçlara dayanarak kurumların baskı sistemlerini etkin bir şekilde kullanabilmeleri için belli politikalar izlemelerinin etkili olacağına dikkat çekerek, ”Kurumlar dijital baskı sürecini akıllı bir şekilde yöneterek, kağıt ve toner israfını önlerken, çalışan verimliliğini artırabilir” dedi.

Nazra, kurumlarda  pratik ve uygulanabilir baskı sistemleri politikasının devreye sokulması durumunda her bir kullanıcının maliyetleri ve çevreyi daha fazla dikkate alan bir şekilde yazıcıları kullanabileceğini vurguladı.

ANKETTE ORTAYA ÇIKAN DİĞER BULGULAR

  • OKI anketine göre, kurumların sadece yüzde 50’si çalışanlarının baskı sistemlerini kullanırken maliyet etkinliğini gözönüne aldığını belirtiyor
  • Çalışanların yüzde 67’si baskı ihtiyacına en uygun olan değil, çalışma masasına en yakın olan yazıcıyı tercih ediyor
  • Yazıcının seçiminde çalışanın masasına olan yakınlığı kadar, kağıt kapasitesi de önem taşıyor .Katılımcıların %24’ü yazıcının kağıt kapasitesinin yazıcı seçiminde öncelikleri olduğunu belirtiyor
  • Bir başka talep edien özelikte, yazıcı ile birlikte kopyalama, tarama, faks özelliği olan çok fonksiyonlu (MFP) cihazlar.

EVDE DAHA ÇEVRECİ

Ankete katılan çalışanların evde, çalıştıkları ofislere göre daha çevreci oldukları ortaya çıktı. Çalışanlar, cam, metal, kağıt vet plastiK gibi materyalleri evlerinde ofislerine göre daha fazla geri dönüşüme uğratıyorlar.

Nazra, bu konuda en önemli etkilerden bir tanesinin çalışma mekanlarında geri dönüşüm için yeterli olanakların bulunmamasının olabileceğini belirterek, “Ankete katılanların sadece yüzde 37’sinin ofislerinde geri dönüşüm kutuları bulunuyor. Burada sevindirici olan evde geri dönüşüm bilincinin yükselmesi. Bu durum Özellikle işverenler çalışanlarının daha çevreci davranmalarını kolaylaştıran adımlar atması durumunda, ofisde de çevre için daha fazla dikkat ve çalışma göstermeyi getirebilir” dedi.

ANKETE TEMEL OLUŞTURAN ARAŞTIRMA

2009 yılında uluslararası danışmanlık ve araştırma şirketi Cebr tarafından OKI sponsorluğunda aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 23  ülkede yapılan araştırma, kurumların ellerindeki baskı sistemlerini etkin kullanamadığını, bu nedenle baskı işlerini kurum dışına verdiklerini ve bu işlemlerin kurum içi (in house) yapılması durumunda yılda 5,400 milyon   dolarlık bir tasarruf sağlanabileceğini göstermişti.

OKI Anket sonuçları da Cebr araştırma sonuçlarını destekleyen bulgular veriyor.

*cebr  (The Centre for Economic and Business Research ) bağımsız   ekonomi araştırmaları danışmanlık kuruluşu’nun 2009’da Rusya, Dubai ve Avrupa ülkeleri dahil 23 ülkede gerçekleştirdiği araştırma Mart 2009’da yayınlanmıştır.

1 yorum

  1. serkan

    aslında kurumlara özgü bir sorun değil bence evlerde ofislerde okullarda cafelerde..
    yazıcılar hep bir problem yaratıyor yeni bir yazıcı alsanız bile ayda bir kaç defa kesin arızaya geçmekte artık güven veren yazıcılar üreetilmeli

Yorum yazın