TomTom, navigasyon pazarını büyütecek

TomTom, en güncel Tele Atlas Türkiye haritası bilgileri ve Türkçe dil özelliğiyle satışa sunduğu ürünleriyle 2007 yılında yaklaşık 15 bin adet navigasyon cihazı satılan Türk pazarını büyütmeyi hedefliyor.

TomTom ürünleri; Arçelik, Beko, Bimeks, Electroworld, Mediamarkt, Teknosa, Vatan ve önde gelen teknoloji perakende zincirlerinin Türkiye genelinde bulunan yaklaşık 1,000 satış noktasında tüketiciyle buluştu.

TomTom Orta ve Doğu Avrupa Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Stefan Kühn, “Navigasyon alanında dünyanın lider firması olarak, şimdi Türkiye haritası ve Türkçe içerik eklenmiş cihazlarımızla Türkiye’deyiz. Kısa süre içinde dünyada yakaladığımız başarıyı Türkiye’de de yakalayacağımıza inanıyoruz ve Avrupa’da sahip olduğumuz %50 pazar payına burada da ulaşmayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

Türkiye’deki yapılanmasını güçlü bayii satış kanalı ile tamamlayan, dünyanın lider taşınabilir navigasyon çözümleri sağlayıcısı Hollanda menşeili TomTom, dünya çapında sağladığı kolay kullanım, en güncel harita, sürüş ve yol güvenliği gibi lider özelliklerine, Türkiye haritası ve Türkçe içeriği de ekleyerek Türk pazarına ‘merhaba’ dedi.

22 Ekim 2008 Çarşamba günü Esma Sultan Yalısı’nda gerçekleştirilen basın toplantısında konuşan TomTom Orta ve Doğu Avrupa Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Stephan Kühn, TomTom’un kullanıcılarına sağladığı önemli avantajları Türkiye’ye taşımaktan mutluluk duyduklarını söyledi. Kühn, “Avrupa pazarında bir önceki yıla göre 4.3 milyon adet artış ile yüzde 30, ABD pazarında bir önceki yıla göre 3.7 milyon adet artış ile yüzde 140 büyüme gerçekleşti. Türkiye’de ise navigasyon cihazı kullanımı oranı Avrupa ülkelerine göre çok düşük bir düzeyde. O nedenle ilk etapta hedefimiz, Türkiye’de navigasyon cihazı kullanımını yaygınlaştırmak ve Türk navigasyon pazarını büyütmek” şeklinde konuştu.

Navigasyon pazarının Avrupa’da her yıl ortalama yüzde 20 büyüme ile en hızlı büyüyen pazar olduğuna dikkat çeken Kühn, bu ekonomik değerin Türkiye’de yaratılmasının zor olmadığını da vurguladı.

TomTom Türkiye Ülke Müdürü Özgür Yiğiter ise Türkiye’deki navigasyon cihazı kullanımının önümüzdeki birkaç yıl içinde Avrupa’daki oranlara ulaşacağına inandıklarını belirterek sözlerine şöyle devam etti:

“Türkiye navigasyon cihazı satış rakamı 2007 yılında 15 bin adet olarak tahmin ediliyor. Bu rakam Avrupa’da yaklaşık 10 milyon dolaylarında. TomTom olarak Türkiye’ye sunduğumuz cihazların üstün özellikleri ile birlikte navigasyon kullanımına yönelik yürüteceğimiz pazarlama ve iletişim çalışmalarımızla kısa zamanda bu rakamın 3 katına çıkacağını öngörüyoruz. Sahip olduğu bu potansiyel nedeniyle Türkiye, TomTom’un doğrudan girdiği nadir pazarlar arasında bulunuyor. Türkiye yollarında 12,5 milyon araç bulunuyor, bizler de bu potansiyeli değerlendirip, Türkiye’de lider olmayı hedefliyoruz.

TomTom ONE, TomTom XL ve TomTom GO 720’de kullanım kolaylığı ve benzersiz kalitesi ile pazardaki diğer cihazlardan öne çıktığını ve Türk sürücülere TomTom farkını daha iyi yansıtacağını söyleyen Yiğiter, TomTom’u diğer navigasyon cihazlarından ayıran özellikleri; kolay kullanım, en güncel Tele Atlas haritaları ve en güncel harita garantisi, en doğru rota hesaplamaları ve güvenlik özellikleri olarak sıraladı. Yiğiter, “Dünyanın en büyük navigasyon haritası üreticilerinden Tele Atlas’ın en güncel haritalarının bulunduğu geniş dokunmatik ekranlara sahip cihazlarla sürücüler, artık gidecekleri noktaya en kolay şekilde ulaşabilecekler” dedi.

Yollar TomTom’un teknoloji harikası yepyeni ürünleriyle kısalacak!

TomTom’un Türkiye pazarına girdiği ürünler; TomTom ONE Türkiye, TomTom XL Türkiye ve özel navigasyon eklentileri, hands-free arama özelliği ile TomTom GO 720 olarak sıralanıyor.

Küçük ve rahat taşınabilir özelliğe sahip TomTom ONE’ın 3,5 inch dokunmatik LCD ekranı bulunuyor. TomTom XL ise 4.3 inç’lik geniş LCD ekranı ile daha geniş ekran arayanlar için mükemmel bir seçim oluşturuyor. Rota seçimi, yeniden rota hesaplama ve güzergâh planlama gibi TomTom cihazlarını bu kadar popüler yapan güçlü özellikleri üzerine geliştirilen TomTom GO 720 ise Bluetooth®, dahili FM vericisi ve eğlenceli eklentiler içeriyor.

Arçelik, Beko, Bimeks, Electroworld, Mediamarkt, Teknosa, Vatan ve önde gelen elektronik satış mağazalarında tüketiciyle buluşan TomTom ONE 399 YTL, TomTom XL Türkiye 599 YTL, TomTom XL Avrupa 759 YTL, TomTom GO 720 ise 899 YTL satış fiyatıyla tüketicilerin beğenisine sunuluyor.

Yorum yazın