yenimedya

“Yeni Medya Yayıncılığı” sertifika programı başlıyor

Çok değil, 15-20 yıl önce hayatımıza giren  internet ve cep telefonları, gerek bireyler gerekse kurumlar açısından önem kazanmakta. 2010 yılı itibarıyla ülkemizde 65 milyon cep telefonu ve yaklaşık 25 milyon internet abonesi var. Bu yeni medyalar üzerinden yapılan yayıncılık da, gazete, radyo ve TV gibi geleneksel mecralardan giderek daha fazla tercih edilmeye ve yeni iş ile istihdam olanakları açısından cazibe merkezi haline gelmeye başladı. Her sektör internetin kurguladığı yeni mecralarda yer almak, hizmet ve ürünlerini tanıtmak, hedef kitlesiyle iletişim kurma zorunluluğunda. Dolayısıyla bu mecraların dinamiklerine hakim kişilere yönelik ihtiyaç her geçen gün artıyor.

İşte Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi bünyesinde verilecek “Yeni Medya Yayıncılığı” sertifika programı da, katılımcılara internet ve mobil mecralarda etkin yayıncılığın nasıl yapılacağını öğretmeyi amaçlıyor.  Konunun deneyimli uzmanları Radikal Gazetesi Teknoloji Editörü M. Serdar Kuzuloğlu ile KHÜ Yeni Medya Bölümü Öğretim Görevlisi İsmail Hakkı Polat tarafından verilecek eğitimlerde aşağıdaki sorular yanıtlanacak.

●       Yeni Medya nedir? Sanal ortamdan İnternet ve mobil iletişim nasıl gerçekleşmektedir?

●       İnternet ve cep telefonları sosyal, ekonomik, kültürel ve siyasi yaşamı nasıl etkiliyor?

●       Sosyal Medya nedir? Twitter, Facebook, MSN gibi sanal ortamlarda nasıl bir iletişim içinde bulunmalıyız?

●       Kurumsal sosyal medya kullanım alanları ve uygulamaları nelerdir?

●       İnternette bireysel ve kurumsal yayıncılık nasıl yapılır? Kişi, kurum ve markalar sosyal medyalarda yayın yaparken nelere dikkat edilmeli?

●       İnternet ve mobil iletişim sektörüyle birlikte ortaya çıkan yeni meslekler nelerdir?

●       İnternet ve mobil iletişim  gelecekte nasıl olacak? Bizleri neler bekliyor?

Eğitim programı

Yeni Medya İletişim ve Yayıncılık Ortamı (İHP) 6 saat

Bu eğitimde katılımcılara, bilgi, iletişim ve medya sektörlerinin yakınlaşmasıyla oluşan yeni medya iletişim ve yayıncılık ortamının temel özellikleri anlatılacak ve gazete, radyo, TV gibi geleneksel mecralardan farklılıklarına değinilecektir.  Ayrıca, bu mecralarda oluşmaya başlayan blog, webTV, IPTV, MobilTV gibi yeni yayıncılık formatları da tanıtılacaktır. Eğitim sırasında işlenen konular, çeşitli kısa filmlerle görsel olarak desteklenecektir.

Yeni Medya’nın etkileri (İHP) 6 saat

Bu eğitimde,  Yeni Medya’nın toplumsal, ekonomik ve sektörel etkileri ele alınacaktır. Bu etkilerle birlikte sanal ortamda sosyal medyaların ortaya çıkışı da facebook, twitter, vb. örnekler üzerinden anlatılacaktır.  Ayrıca, bu sosyal medyalarda bireylerin ve kurumların nelere dikkat etmeleri gerektiği pratik örnekleriyle öğrencilerle etkileşimli olarak öğretilecektir.

Yeni Medya, Yeni Meslekler (MSK) 6 saat

Kullanıcı sayısının ve kullanım alanlarının artmasıyla internet daha önceden var olmayan yeni iş fırsatları, yeni beklentiler ve bu beklentileri karşılayacak uzmanlara ihtiyaç duyuyor. Bu eğitimde halkla ilişkilerden pazarlamaya, araştırmadan raporlamaya kadar geniş bir yelpazede yeni kurallara hakim kişilere duyulan ihtiyaca yönelik temel bilgiler sunulacaktır.

Yeni Medya’da Yayıncılık  (MSK) 6 saat

Televizyon ekranına bakan gözler her geçen gün bilgisayar ve cep telefonuna kayıyor. Dolayısıyla yeni medyanın ekranlarında yayıncılığın kendine has kural ve yeteneklerini bilenlerin aradan sıyrılacağı bir dönemde yaşıyoruz. Bu derste dijital platformların başarı ve başarısızlık örneklerinden yola çıkarak yeni medya yayıncılığının kuralları her yönüyle ele alınacaktır.

Yeni Medya’da iş fırsatları (MSK+İHP) 2 saat

Bu eğitimde her iki uzmanın da katılımıyla öğrencilerle etkileşimli bir oturum yapılacak ve her öğrencinin kişisel ilgi ve gelişim alanı ile yeni medya sektöründeki potansiyel fırsatlar doğrultusunda iş ve istihdam önerileri geliştirilecek, fırsat barındıran alanlara yönelik girişim fikirleri ele alınacaktır.

Kimler Katılabilir?

İnternete ve cep telefonlarına ilgi duyan her yaştan insan, yeni medya alanında ortaya çıkan yeni mesleklere ilişkin bilgi sahibi olmak ve bu mesleklere giriş yapmak isteyenler, gazete-radyo-TV çalışanları, yeni medya alanında çalışmak isteyen iletişim fakültesi öğrencileri ve mezunları, sosyal medyada kurumsal olarak yer almak isteyen firmaların ilgili çalışanları, mobil iletişim sektöründe çalışmak ya da kendini geliştirmek isteyen herkes.

Ders Programı:

23 Ekim – 12 Kasım 2010 tarihleri arası her Cumartesi saat 12:00 – 18:00 arası olup toplam 4 hafta sürecektir

Katılım Ücreti

Yeni Medya Yayıncılığı Sertifika Programı (Toplam 26 saat)

900 TL + KDV (%8)

Anlaşmalı kredi kartlarına taksit seçeneği bulunmaktadır.

Ödemeler:

Kadir Has Üniversitesi, Garanti Bankası, Balat Şubesi,
Hesap No: TR06 0006 2000 0200 0006 2998 87

Ödemeler programın başlama tarihinden bir önceki Cuma günü yapılmalıdır. Ödeme makbuzları ilk derse gelindiğinde ibraz edilmelidir.

Yer:

Kadir Has Üniversitesi
Kadir Has Caddesi, Cibali / İstanbul 34 083
Tel:  0212 533 65 32 / 12 18 Fax: 0212 533 65 15
e-posta: khas-yasam@khas.edu.tr

Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi Başvuru Formu

Yorum yazın