dsc_21201-300x199

Tablet satışları artarken PC satışları düşüyor

IDC’ye göre Türkiye PC pazarı 2013’ün son çeyreğinde yıllık bazda yükleme adetlerinde sert bir düşüş yaşadı. Global BİT pazarı araştırma firmasının son rakamları, ülkeye yapılan toplam PC pazarı yüklemelerinin 2013’ün dördüncü çeyreğinde toplamda 845,433 adetle %21,8 oranında düştüğünü gösterdi.

dsc_21201-300x199Masaüstü bilgisayar tarafında teslim edilen çeşitli kamu projeleri ve taşınabilir bilgisayar segmentinde ise birçok üreticinin yaptıkları agresif yüklemelere rağmen toplam kişisel bilgisayar pazarı geçtiğimiz yıla göre ciddi şekilde daraldı.

IDC Türkiye’de kıdemli araştırma analisti olarak çalışan Aslı Kockal “Yılın son çeyreğinde toplam PC pazarı, çeşitli makroekonomik faktörlerden olduğu kadar, tüketici segmentindeki talebin tablet bilgisayarlara kayışından da olumsuz bir şekilde etkilenmeye devam etti” diye konuştu. “Çeşitli kamu sektörü projesi teslimatları masaüstü bilgisayar segmentinde yapılırken, kur dalgalanmaları tüketici talebi üzerinde son derece olumsuz bir etki yarattı. Ayrıca bazı notebook markalarının da, devam eden yeniden organizasyon süreçleri ve strateji değişikliklerinin bir sonucu olarak yılın son çeyreğinde çok daha az agresif yüklemeler yaptıklarını söylememiz mümkün.”

Yükleme adeti bazında, Lenovo %17,3 pazar payı ile 2013’ün dördüncü çeyreğinde toplam Türkiye PC pazarının lideri oldu ve aynı zamanda piyasanın taşınabilir segmentinde de en büyük payı aldı. Asus ikinci olurken, HP üçüncü olarak onu takip etti.

Yorum yazın