Image

Self servis teknolojilerinde talep patlaması

ImageSelf servis teknolojilerinin günlük işlerde kullanılması hız kazandı. NCR tarafından yapılan "self servis teknolojilerinin kullanımı" konulu araştırmaya göre, insanlar yüzde 94 oranı ile en fazla harita çıktısı, yüzde 88 ile de yolculuk saati sorgulama ve rötar bilgisi almak için, yüzde 85 oranıyla hastane-klinik aramalarda self servis teknolojilerini kullanıyor.

40 yıl öncesinde başlayan ilk ATM deneyiminden bu güne 50 milyarın üzerinde işlem gerçekleştirilmiş. Self servis bankacılığın gelişmesi ve tüketicilerin hayatını kolaylaştırmasıyla birlikte artık ATM'ler sadece para çekme ya da yatırma konusunda kullanılmıyor. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki para çekme ve yatırma ATM'den gerçekleştirilen işlemlerin aylık olarak sadece yüzde 30-35'ü oranında.

NCR'ın "Buzzback Market Research" şirketine yaptırdığı ve 18 yaşın üzerindeki toplam 633 Amerikalı ve Kanadalı deneğin katıldığı araştırmaya göre, deneklerin yüzde 77'si (dörtte üçten fazlası) işlemlerini, self-servis teknolojileri ile çalışarak gerçekleştirmek istiyor.  Deneklerin yüzde 92'si PDA, cep telefonu, internet ya da ATM araçlarından yararlanarak, aldıkları servis kalitesini yükseltmeyi amaçlıyor.

NCR'ın CEO'su Bill Nuti, insanların işlerini yaparken kontrollü olmak istediklerini belirterek "insanlar artık istedikleri yerde hizmet alabilmek istiyorlar. İnternet, mobil araçlar ve çok amaçlı kiokslar gibi self-servisin olduğu alanlarda iş yapmayı tercih ediyorlar. Neden işlerini daha çabuk yapmak varken boşu boşuna zaman kaybetsinler ki…" dedi.

Self-servis teknolojisinin yoğun kullanıldığı sektörler…

Araştırma sonuçlarına göre, self servis teknolojilerini kullanan sektörlerin başında; bankacılık, seyahat, yemek, parekende, konaklama ile tatil ve sağlık sektörleri geliyor. Bankacılıkta, en fazla kullanılan self servis uygulamaları yüzde 78 ile havale ve EFT, yüzde 77 ile ekstre çıkışı. Ayrıca artık bankaların ATM aracılığı ile uçak bileti satmaya başlamaları ile birlikte bu yönde de önemli ölçüde bir talep görülüyor.

Diğer alanlara gelince; seyahat alanında self seriv teknolojisinin kullanımında yüzde 94 ile harita çıktısı alma, yüzde 88 ile yolculuk saati sorgulama ve rötarlar geliyor. Konaklama ve tatil sektöründe ise harita ve tiyatro kuponu çıkışı alma işlemleri yüzde 91 ile self servis teknolojisinin en yoğun kullanıldığı alanlar arasında. Yüzde 88 ile yiyecek bilgisi alma; yüzde 85 ile hastane ya da klinik arama geliyor.

Danışmanlığa gereksinim duyulan alanlar…

Araştırmaya katılan deneklerin yüzde 74'ü, yatırımla ilgili işlemlerini uzman danışmanlığında yapmayı, yüzde 73'ü ise sigortacılık ile ilgili işlemlerde danışmana ihtiyaç duyduğunu belirttiler. Bu sonuçlar, self-servis uygulamalarını tercih edenler dışında, uzman danışmanlık almak isteyenlerin oranının da hayli yüksek olduğu gösteriyor. Bankacılık, seyahat gibi alanlarda faaliyet gösteren firmalar, karmaşık konularda danışmanlık almaya ihtiyaç duyuyorlar.

Amerika ve Kanada'da sektörlere göre self servis kullanımı:

Bankacılık        : Bankacılık işlemleri (Havale, EFT); %78

  Borç öğrenme ya da ekstre çıkışı alma; %77

Seyahat           : Harita çıktışı alma; %94

Yolculuk saati sorgulama; %88

  Rötar bilgisi ya da değişikliklerle ilgili mail alma; % 88

Yemek                         : Menü, fiyat bilgisi ya da mekân sorgulama; %78

Promosyon ve kupon basma; %72

Sağlık              : Hastane ya da klinik arama; % 85

  Hastane ödemesi; % 83, ilaç bilgisi; % 77

Perakende       : Kupon basmak; % 89

  Şarap ve yiyecek ile ilgili bilgi çıktısı veya yemek tarifi almak %88

  Kurye ya da ürün takibi gibi konularda % 84 

Tatil                 : Harita basmak, tiyatro kuponu gibi işlemler; % 91

  Rezervasyon, yer arama, fiyat araştırma gib konular; % 73

  Rezervasyon değişikliği yapma; %68

Yorum yazın