adwords

Kolay, hızlı ve ucuz: internette reklam

Kendi reklamınızı dakikalar içinde Google’da görebilirsiniz.

Bilgisayar başında oturan herkesin bilgiye yolculuğunun Google’da başladığı bir dönemdeyiz. Üstelik Google’da başlayan yolculuklar yalnızca bilgi arayışını amaçlamıyor. Çeşitli ürün ve hizmetlere ulaşmak isteyen internet kullanıcıları her konuda olduğu gibi yine Google’a başvuruyor. Bu yüzden Google’da arama sonuçlarıyla birlikte görüntülenen reklamlar çok hızlı sonuç vererek kullanıcıları reklam verenlerin ürün ve hizmetleriyle buluşturuyor.

Google reklamlarının başarısının altında yatan sebeplerden en önemlisi, reklamların tam anlamıyla doğru kitleye gösterilmesi. Google arama motoruna “bilgisayar” yazan bir kullanıcının bilgisayar satıcılarının reklamlarını gördüğünü düşünürsek, bu kullanıcı için de reklam veren için de yararlı bir durum olmuş oluyor.

Google’ın arama sonuçlarının sıralaması, reklamlardan bağımsız şekilde belirleniyor. Arama sonuç sayfasında doğal sonuçlarla reklamların net bir şekilde birbirinden ayrılabildiğini söyleyebiliriz. Fakat bir arama yapıldığında sonuçlarla birlikte sayfanın üst ve sağ tarafında gösterilen reklamlar, tıklanma oranları bakımından en az doğal sonuçlar kadar verimli. Firmanızın hedeflediğiniz arama sözcüklerinde ilk sıralarda görüntülenmemesi durumunda AdWords sistemi üzerinden Google’a reklam vererek hızla sonuca ulaşabiliyorsunuz.

Kolay ve çabuk

AdWords, Google gibi bir teknoloji devine yaraşır şekilde sağlıklı çalışan, tamamen otomatik olarak işleyen, kullanışlı bir sistem. Sıradan internet kullanıcıları http://adwords.google.com adresine girerek Google’da yayınlanacak reklamlarını kolayca hazırlayabiliyor. Reklam vermeye karar verdikten sonra bu adresi kullanarak dakikalar içinde reklamlarınızı Google’ın arama sonuçlarıyla birlikte görüntülenmesini sağlayabiliyorsunuz.

Uygun maliyetli reklam

İnternet reklamcılığı dünyada hızla büyüyen ve verimliliği her gün yeni şirketler tarafından keşfedilen bir pazar oluşturuyor. İnternet Firmaların ürün ve hizmetlerinin satışını artırmak amacıyla reklam yapabilecekleri bir ortam arayışlarında çok verimli ve uygun maliyetli bir ortam sunuyor. İnternette yapılan reklamın maliyeti diğer mecralara göre belirgin şekilde düşük. Online ortamda tanıtılan ürün ve hizmetlerin satışı da genellikle yine internette yapıldığından reklam verenlerin geri dönüş alma hızı çok yüksek oluyor. Reklamların yayınlanmaya başlamasıyla birlikte geri dönüşler de başlıyor.

Hemen deneyin

PCnet bu ay tüm okurlarına 60 TL değerinde ücretsiz AdWords reklamı hediye ediyor. Derginizin 5. sayfasında, sağ alt tarafta bulacağınız kodu kullanarak Google’da 60 TL karşılığı reklam yayınlayabilirsiniz. Daha önce farklı mecralarda reklam kullanan şirketlerin yanı sıra kendi kişisel sayfalarının reklamını yapmak isteyenler, blog’cular da Google’ın reklam sistemini bu kupon koduyla deneyebilirler.

Adım adım AdWords

Google’da reklamlarınızı yayınlamaya başlamak için http://adwords.google.com adresine gidin ve “Hemen başlayın” düğmesine tıklayın. Karşılama sayfasında Google AdWords’ün hangi sürümünü kullanmak istediğiniz soruluyor. Sistemi ilk kez deneyecek olanların Başlangıç Sürümü’nü seçmesinde fayda var. Standart Sürüm’e istediğiniz zaman geçebiliyorsunuz.

  1. Yer ve dil belirleme: Bu ekranda reklamın yayınlanacağı bölgeyi ve dili seçiyorsunuz. Reklamınız istediğiniz bir ülkede gösterilebileceği gibi yalnızca istediğiniz şehirlerde de gösterilebilir.
  2. Reklamınızı yazma: Reklamınızın ziyaretçileri yönlendireceği adresi giriyor ve iç farklı satırdan oluşan reklam metini hazırlıyorsunuz. Düzenleme sırasında sonucu eş zamanlı olarak görebiliyorsunuz.
  3. Anahtar kelimelerinizi seçme: Reklamınızın hangi anahtar kelimeler için gösterileceğini seçiyorsunuz. Kullanıcılar seçtiğiniz kelimeleri Google’da aradığında reklamlarınız görüntülenecek.
  4. Para biriminizi seçme: Bu adımda basitçe reklam maliyetlerinin hesaplanacağı ve faturalandırılacağı para birimini seçiyorsunuz. Seçiminizi sonradan değiştiremeyeceğiniz için dikkatli olmalısınız.
  5. Bütçenizi belirleme: AdWords, reklamlarınıza yapılan her tıklamayı bütçenizden düşerek ilerliyor. Bu adımda yayınlanacak reklamların yayınlanma yoğunluğunu belirleyecek aylık bütçenizi giriyorsunuz.
  6. İleride haberleşme: Son adımda Google’ın reklam sistemiyle ilgili duyurularını alıp almak istemediğinizi belirten seçiminizi yapıyor ve adımları tamamlıyorsunuz.

Yukarıdaki adımları tamamladıktan sonra, karşınıza hesabınızı bağlamak istediğiniz e-posta adresinizi belirlemek gibi AdWords hesabınızla ilgili diğer ayrıntılar geliyor. Bunları da girdikten sonra sayfa sizi AdWords hesabınızda oturum açmaya yönlendiriyor. Hesabınızı yeni açmış olduğunuz ve faturalandırma bilgilerini girmemiş olduğunuz için reklamlarınız henüz yayınlanmıyor olacaktır. Sayfadaki “Faturalandırma bilgilerini gir ve reklamı etkinleştir” bağlantısına tıklayın ve gerekli seçimleri yaparak sözleşmeyi onaylayın.

Derginizle birlikte gelen kupon kodunu nasıl kullanacaksınız?

Hesabınızla ilgili tüm ayarlamaları yaptıktan sonra AdWords’te “Hesabım” sekmesinin altında bulunan “Faturalandırma Tercihleri” bağlantısına tıklayın. Derginizin 5. sayfasında, sağ alt köşede bulunan kodu, Faturalandırma Tercihleri sayfasının en alt kısmında bulunan “Promosyon kodları” bölümündeki “Kodu geri al:” formuna girin ve Geri Al düğmesine tıklayın. Promosyon kodunuzun başarıyla işlendiği ve hesabınıza 60 TL’lik bir kredi uygulandığını belirtilecektir. Bu kredi bittikten sonra devam eden reklam ücretlerinin kredi kartınızdan tahsil edileceğini unutmamalısınız.

AdWords hesabınızı etkinleştirmek için 7 TL tutarında etkinleştirme ücreti ödemeniz gerekiyor. Söz konusu tutarın kupon değerinizden düşülmesi için hesabınızı kredi kartı ile sonradan ödemeli olarak seçiniz. Ödeme yönteminizi banka havalesi olarak seçmeniz durumunda ise, etkinleştirme ücreti minimum ön ödeme tutarı olan 14 TL’den düşülür.

Etiketler:

Yorum yazın