NVIDIA_GeForce_GTX_980_3Qtr

NVIDIA ilk Maxwell mimarili GPU’larını tanıttı

NVIDIA_GeForce_GTX_980_3QtrOyunlar için büyük bir ilerleme kaydeden NVIDIA, Maxwell yonga mimarisini temel alan ilk üst düzey ürünleri GeForce GTX 980 ile 970 grafik işlemcileri tanıttı. Emsalsiz performans sunan yeni GPU’lar, yeni grafik yeteneklerinin yanı sıra önceki nesle kıyasla iki kat enerji verimliliği sunuyorlar.

Maxwell, Kepler’in ardından şirketin 10. nesil GPU mimarisi. Yeni nesil oyun motoru olan Maxwell, görsel bilişimdeki en karmaşık aydınlatma ve grafik sorunlarından bazılarını çözüme kavuşturuyor.

Yeni Voxel Global Illumination (VXGI) teknolojisi, oyunlara yönelik grafik işlemcilerin ilk kez gerçek zamanlı dinamik global aydınlatma yapabilmelerini sağlıyor. Işık, oyun ortamıyla gerçeğe daha uygun etkileşime girdiği için sahneler çok daha gerçekçi hale geliyor, böylece oyunseverler kendilerini sahnenin içinde hissediyorlar.

Çok kare örnekli kenar düzeltme (multi-frame sampled anti-aliasing / MFAA), dinamik süper çözünürlük (DSR), VR Direct ve enerji verimliliği yüksek tasarım gibi çeşitli yeni teknolojiler sayesinde Maxwell tabanlı GTX 980 ile 970 GPU’lar, kareleri kendi sınıflarındaki tüm diğer grafik işlemcilerden daha yüksek doğruluk oranı ile daha yüksek saat hızlarında, daha düşük güç tüketimi ile işleyebiliyorlar.

“Oyuncularımızdan ilham alan ve 3D grafik alanındaki en iyi uzmanlar tarafından yaratılan Maxwell yıllardır geliştiriliyordu”, diyor NVIDIA’nın kurucu ortağı ve CEO’su Jen-Hsun Huang. “Olağanüstü performansı, verimliliği ve teknolojileri ile geliştiricilere en iyi işlerini ortaya koyma olanağı sağlayacak ve dünya çapında tüm oyunseverleri memnun edecek.”

VXGI – Voxel Global Illumination

Gerçekçi aydınlatma, gerçek zamanlı grafiklerde karşılaşılan en zorlu sorunlardan biridir. Dinamik sahnelerdeki yansımalar gibi hem direkt hem de dolaylı aydınlatmayı taklit etmek, günümüze kadar profesyonellere yönelik grafik işlemciler dışında GPU’lar için fazlasıyla yük oluşturan bir işlemdi. Oyun geliştiricileri, sahnenin gerçekçiliğinden ödün veren ışık hileleri kullanmak zorunda kalıyorlardı.

Bu kısıtlamaların üstesinden gelmeyi başaran Maxwell, hem direkt hem de dolaylı ışık kaynaklarını modellemek için gereken performans ve programlama yeteneğini bir araya getiriyor. Bunu başarmak içinse yayılan ışık, yansıyan ışık ve yansımalar gibi dolaylı aydınlatma koşullarını en doğru biçimde betimleyen yeni NVIDIA tekniği VXGI’dan yararlanıyor.

NVIDIA GameWorks’e eklenen VXGI, dünyanın en gelişmiş oyun grafikleri kütüphanesi. Bu sayede geliştiriciler yeni oyunları zengin, doğal bir aydınlatma ve nefes kesen bir gerçekçilikle dolu dinamik ortamlar ile kurgulayabilecekler. Unreal Engine 4 gibi popüler oyun motorlarına da entegre edilen yeni teknoloji, bu yılın sonunda geliştiriciler tarafından da kullanılabilecek.

“Oyun sektöründe daha dinamik ve gerçekçi aydınlatma elde edebilmek için yola çıktık ve VXGI bu yolculuğun bir sonraki adımını oluşturuyor,” diyen CCP Games’in teknoloji müdürü Halldor Fannar, sözlerini şöyle sürdürdü: “Gerçek zamanlı, dinamik bir dolaylı aydınlatma sunan VXGI bir sonraki nesile geçmemizi sağlıyor.”

MFAA – Çok Kare Örnekli Kenar Düzeltme

NVIDIA mühendisleri, çok kare örnekli kenar düzeltme (MFAA) adı verilen yeni bir teknikle GTX 980 ile 970’in performansını daha da arttırdılar. Bu teknik, Maxwell grafik işlemcilerde yeni yeteneklerin geliştirilmesine imkan tanıyor.

MFAA, piksellerdeki kenar düzeltme işlemini hem tek bir karede hem de birden fazla karede uygular. Ardından yeni geliştirilen sentez filtresini kullanarak geleneksel kenar düzeltme tekniğinden çok daha hızlı biçimde en kaliteli görüntüyü üretir. MFAA, oyunseverler için 2xMSAA maliyetinde 4xMSAA düzeyine yakın bir görüntü kalitesi sunar. Bu sayede yüksek düzeyde görüntü kalitesi sağlanırken oyunlar çok daha hızlı çalışır.

Maxwell_GM204_DIE_Final

DSR – Dinamik Süper Çözünürlük

GeForce GTX 980 ile GTX 970 GPU’lar, standart 1080p ekran kullananlar için bile daha yüksek doğruluk oranına sahip oyun deneyimi sunar. Maxwell’in Dinamik Süper Çözünürlük (Dynamic Super Resolution) teknolojisi sayesinde oyunlar 4K veya diğer yüksek çözünürlüklerde işlenerek 13-tap Gauss filtresi aracılığıyla kullanıcının monitöründeki yerel çözünürlüğe indirgenir. Sonuçta ortaya çıkan görüntü, doğrudan 1080p olarak işlenen görüntüden çok daha yüksek kaliteli olur.

DSR özelliği, GeForce Experience aracılığıyla otomatik olarak etkinleştirilir. Bir NVIDIA uygulaması olan GeForce Experience, oyun ayarlarını otomatik olarak en yüksek performansa göre optimize eder, en yeni sürücüleri indirir ve oyun akışı ile oyun içi hareket görüntülerini yakalamayı etkin hale getirir. Oyunseverler DSR özelliğini tek tıkla açarak yeni bir monitör almak zorunda kalmadan yüksek doğruluk oranına sahip oyun görsellerinin keyfine varabilirler.

VR Direct

Sanal gerçekliğin insanı sararak içine alma potansiyelini sunmak isteyen oyunlar, yüksek kare hızları ve düşük gecikme süresini zorunlu kılıyor. VR Direct teknolojisi performansı arttırmak, gecikme süresini düşürmek ve Sanal Gerçeklik başlıklarına daha fazla uyumluluk sunmak için bir dizi yeni özellik içeriyor. Bu özellikler:

  • VR SLI — stereo görüntüleri daha hızlı işleyebilmek için bir göze birden fazla grafik işlemcinin atanabildiği sanal gerçeklik cihazlarında daha yüksek performans sağlar.
  • Asenkron Sapma (Asynchronous Warp)— gecikme süresini yarıya indirerek oyuncu kafasını hareket ettirdiğinde yeni kareleri tekrar işlemek zorunda kalmadan görüntüleri hızla ayarlar.
  • Otomatik Stereo — Oculus Rift gibi sanal gerçeklik cihazlarıyla oyun uyumluluğunu arttırır ve kullanıcıların belirli başlıklarda sanal gerçeklik için tasarlanmamış oyunları oynayabilmelerini sağlar.

“Unreal Engine 4’ü NVIDIA’nın Kepler mimarisini kullanarak geliştirdik fakat yeni Maxwell mimarisini temel alan GTX 980 ile 970 GPU’lar şu an için PC ve sanal gerçeklik deneyimleri için benzeri görülmemiş düzeyde ayrıntılı sahneler oluşturan en güçlü ve verimli grafik işlemciler,” diyen Epic Games’in kurucusu ve CEO’su Tim Sweeney şöyle devam etti: “Geliştiricilerimiz Maxwell GPU’lar ile en üst düzey grafiklerin sınırlarını zorluyorlar.”

Satışa Sunulan Yerler ve Fiyat

NVIDIA GeForce GTX 980 ve GTX 970 GPU’lar ASUS, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Inno3D, MSI, Palit, PNY, Point of View ve Zotac gibi dünyanın önde gelen eklenti kartı tedarikçileri tarafından satışa sunuldu. Katılan ortaklar bölgeye göre değişiklik gösterebilir. Fiyatın GTX 980 için KDV dahil 1.729 TL’den, GTX 970 içinse KDV dahil 1.019 TL’den başlaması bekleniyor.

Yorum yazın